7.59 La Montañeta RW8 (TF-373)

« Terug naar overzicht

Algemene informatie

Aangename fraaie, lichte en korte wandeling!
Vertrekken vanaf de Ermita de San Francisco en gaan de route PR TF-43 richting Garachico op. Evenals bij wandeling 2.45 Puerto de Erjos – San Juan Del Reparo ‘twijfelen’ we bij het 1e aanwijsbord: rechtdoor staat een kruis (Camino privado) en het pad dat aangewezen wordt is dichtgegroeid met de bekende bramen! We zijn toch doorgelopen (kan niet anders!) en eerder linksaf gegaan dan bij 2.45 en komen dan op de ‘route’.

Bij de T-kruising verlaten we de bewegwijzering en gaan dan weer richting de TF-373. Rondom waypoint R 2.18 blijft het goed opletten omdat het pad minder zichtbaar is vanwege dennennaalden! Het pad gaat over in een onverharde weg (kunnen we uitlopen tot aan de TF-373; staat niet vermeld) maar wij houden rechts aan. Steken de TF-373 over en komen na korte tijd op een (oud) fraai aangelegd pad. Het uitzichtpunt waypoint 7.07 niet overslaan!

Bij waypoint 7.42 splitst zich ook een aangelegd pad af maar dat loopt feitelijk dood. Voetstappen zijn nog wel te zien maar wij hebben het niet verder verkend. Lopen dan kort op de Pista Arenas Negras en houden dan links aan om op een pad te komen dat de TF-373 weer kruist. Allerlaatste stukje is bewegwijzerd!

Aanvullende informatie

13/01/2020
Verbindingen:

La Montañeta TF-373
Bus: TF-373, Ermita San Francisco, waypoint Montaneta, lijn 360, haltes 4610/4597