5.02 Mirador de Baracán RW1 (TF-436)

« Terug naar overzicht

Algemene informatie

Vanaf de parkeerplaats aan de TF-436 bij KM12, waypoint Mirador de Baracan, gaan we even langs de weg en gaan dan een ‘trap’ op. De wandeling is een gedeelte van de ‘Teno’ wandelingen PR TF-51 en PR TF-56. Het is een route met heel mooie vergezichten. Indrukwekkend als het weer meewerkt. Het kan op de route behoorlijk waaien en koud zijn maar als de zon doorkomt is het een verademing. De route gaat op de heenweg voor een groot deel over verschillende bergkammen. Dan links en dan weer rechts.

Na ca. 1.5 km passeren we waypoint KP1 Masca. Rechtsaf naar Masca en linksaf naar Las Portelas. Wij gaan rechtdoor. Sommige stukken kunnen glibberig zijn als het geregend heeft. Aan het eind lopen we zelfs een stuk door het bos. We volgen een brede weg en na ongeveer één km gaan we linksaf een pad in en snijden de ‘auto’ route af. Dit pad daalt behoorlijk snel en zo nu en dan is ‘stapzekerheid’ vereist, zoals dat in de wandelgidsen vermeld staat.

Vlak voor Las Portelas komen we op een keienweg, passeren het ‘dorp’ en lopen ‘onder’ de weg door en voordat we de autoweg opgaan (daar staat bewegwijzering!) volgen we korte tijd een weg die parallel loopt aan de hoofdweg. We slaan rechtsaf een pad in dat uitkomt bij waypoint KP1 Masca. Maar voordat we dat waypoint bereiken passeren we eerst de TF-436 (op ca. 1 km afstand Mirador de Baracán) en gaan verder omhoog naar de bergkam. Vanaf waypoint KP1 Masca is het dan nog ca. 1.5 km naar het beginpunt van de wandeling.

Aanvullende informatie

Zwaarte:
Zwaar
Extra tips/opmerkingen:

Na/bij regen kunnen gedeelten van het pad glibberig zijn, stapzekerheid belangrijk.

Gewandeld:
26/11/2008
Verbindingen:

Mirador de Baracán TF-436
Bus: Vanaf Santiago del Teide, overstappen op bus naar Buenavista del Norte nemen (lijn 355) Auto: TF-436 bij KMpaal12, waypoint Mirador de Baracan