4.24 La Quinta RW3

« Terug naar overzicht

Algemene informatie

Prachtige wandeling ondanks een aantal kilometers asfalt! Maakt deels gebruik van bewegwijzerde PR-routes. Ook blijkbaar (?) van een ‘oude’ SL-route. Mooie uitzichten op de kustlijn, El Conde en de Teide! Vertrekpunt bij de kerk van La Quinta. Voldoende parkeerruimte als op tijd vertrokken wordt! Het eerste gedeelte (1.7 km) gaat naar het uitzichtpunt Boca Del Paso (=richting Adeje). Voordat we daar aankomen moeten we wel eerst door een aantal barranco’s.

Vanaf Boca Del Paso naar het waypoint KP PR 71 (= richting Las Lajas). Wij hebben het ‘rechtdoor’ pad gekozen op 250 meter afstand van het waypoint. Je loopt dan op het ‘gevoel’. Verfstrepen ontbreken! Het is gemakkelijker het pad te nemen dat rechts afbuigt (vermeld op OSM). We gaan daarna richting Ifonche. Verlaten de route en gaan linksaf een duidelijk pad op dat zeer goed gemarkeerd is met wandelstenen. Een pittige klim. Aan het eind van het ‘wandelstenen’ pad (= even lastig) komen we heel even op de PR route naar Las Lajas. Bij het volgende ‘kruispunt’ steken we over en volgen dan een pad langs akkertjes etc.

Komen op een geasfalteerde weg en gaan even later links een pad op met fraaie uitzichten. Steken de laatste Barranco (Del Ponte) over en zien dan een aantal vervallen gebouwen (finca APonte). Het pad gaat over in een 4×4 weg en het landschap is nu totaal anders. De 4×4 weg gaat vervolgens over in asfalt. Een aantal fraaie optrekjes zijn neergezet maar er staan ook onafgebouwde huizen! We passeren de Barranco de la Quinta en gaan dan een pad/trap op dat ons op een steenworpafstand van de kerk brengt. Samenvattend: middelzware en zeer mooie wandeling.

Aanvullende informatie

Verbindingen:

La Quinta
Bus: geen
Auto: La Quinta, waypoint La Quinta (afslag Taucho aan de TF-82)