2.57 Fleytas RW2 (TF-82)

« Terug naar overzicht

Algemene informatie

Fraaie wandeling.
Ruim tien jaar geleden stond een groot gedeelte van deze wandeling bijna als eerste op de site. In 2019 verwijderd omdat het pad vanaf waypoint 2.04 (vrijwel) volledig overwoekerd was met braamstruiken. Het pad is nu grondig opgeschoond en er is bijna geen braamstruik meer te bekennen! Een hernieuwde en aangename kennismaking.

Vertrekpunt het restaurant Fleytas op het ‘kruispunt’ TF-373 – TF-82. Voldoende parkeerplaats als op tijd vertrokken wordt. Langs de TF-82 en dan gaan we linksaf een onverharde weg op. Dalen flink maar kunnen direct genieten van het landschap (bij helder weer). De ‘meertjes’ zijn geheel drooggevallen (zie foto bij wandeling 2.04 Fleytas RW1 in 2011). Blijven de onverharde weg volgen en krijgen dan een flinke klim. Als we eenmaal ‘boven’ zijn ontvouwen zich mooie vergezichten. Hebben nog een pad ‘geprobeerd’ maar o.i. teveel dichtgegroeid met ‘vervelende’ struiken voor wandelaars. Niet ongewoon in dit gebied.

Gaan nu het ‘bos’ in. Pad wordt onderhouden getuige de omgezaagde bomen die voorheen over het pad lagen. Zo nu en dan kunnen we aan de rechterkant een glimp opvangen van de fraaie omgeving. Pad kent weinig hoogteverschil. Pad gaat weer over in een onverharde weg en bij het ‘kruispunt’ richting Cruz de Gala krijgen we asfalt. Hebben nog een uitstapje gemaakt naar waypoint 2.54. De daling via het asfalt is ons meegevallen. Krijgen opnieuw uitzicht!

Bij waypoint 2.04 gaan we naar beneden via het opgeschoonde pad. In het begin een flinke daling waarbij oplettendheid geboden is. Beneden hebben we de wandeling rondgemaakt en gaan dan omhoog richting de TF-82.

Aanvullende informatie

Gewandeld:
20/12/2021
Verbindingen:

Fleytas (Puerto de Erjos)
Bus: Restaurant Fleytas aan kruising TF-82 en TF-373, waypoint BusFleytas, haltes 4670/4695, lijnen 325, 360 en 460.