Zoekcriteria

Reset filters

9.97 Pista Enchirés RW1 (TF-136)

8.9 km
Zwaar

Fraai en (middel)zwaar. Zwaar vanwege de 1e klim van ca. 375 meter op ca. 2 km afstand!. Vertrekpunt waypoint Pista Enchirés (TF-136). Kort gedeelte over de Pista en dan gaan we de bewegwijzerde wandeling PR TF-8 op. In het begin in open gebied maar even later verdwijnen we in het bos met vrijwel geen uitzicht. […]

Lees verder

5.58 Buenavista del Norte – Garachico (TF-42)

15.6 km
Middelzwaar

Vertrekpunt is het busstation van Buenavista Del Norte. In de directe nabijheid is voldoende parkeerplaats. Eerst door het oudere gedeelte van Buenavista; langs de begraafplaats en daarna langzamerhand richting kust. De gevolgde route is o.i. de enige (toegestane) openbare weg. Het eerste deel van het pad langs de kust wordt zelfs als ‘Klettersteig T3’ aangeduid. […]

7.79 Puerto de la Cruz RW2

7.5 km
Licht

Lichte en mooie kustwandeling. Is geboren uit 7.78 Puerto de la Cruz RW1 toen we ontdekten dat langs de TF-31 een wandelpad was aangelegd. Nog dichter op de kustlijn. Gelukkig is aan de zeekant een stevig hek geplaatst. Wij vonden dit aangenaam vanwege hoogtevrees. Kunnen genieten van de fraaie kustlijn en de prachtige golven. Is […]

Lees verder

2.81 San José de Los Llanos RW8 (TF-373A)

13.8 km
Middelzwaar

Middelzwaar en mooie wandeling. We zijn van waypoint Depósito la Hoya vertrokken Voldoende parkeerruimte als op tijd vertrokken wordt. Grotendeels boswandeling maar er is een aantal punten met zeer fraai uitzicht. Onder meer bij de Mta Chinyero (2520 m) en  Mta Negras (1360 m) Vrijwel geheel bewegwijzerd. Bij de Chinyero zijn we de ‘oude’ onverharde […]

Lees verder

2.80 Valle de Arriba RW6 (TF-82)

4.6 km
Licht

Licht en mooi! Vertrekpunt Ermita Santiago Apostel waar zowel een bushalte als (beperkte) parkeerplaats is. Gaan kort over asfalt (Camino Real) en gaan dan linksaf een onverharde weg op. We kunnen direct genieten van het fraaie landschap. Naar de Galería Senor del Valle is het licht stijgen. Als we in het dorp Valle de Arriba […]

Lees verder

1.72 Las Fuentes RW3 (Tejina de Isora)

10.7 km
Zwaar

Prachtige maar (zeer) zware wandeling over grotendeels lastige paden. Normaliter de classificatie zwaar maar de paden maken het extra zwaar. Wij hadden bedekt weer. Bij volop zon is het zéker zeer zwaar. Stapzekerheid en wandelstokken zijn een vereiste! Jaren geleden zijn wij deze wandeling gestart in El Jaral en ‘vastgelopen’ bij de Barranco del Pozo, […]

1.71 Guía de Isora – Chirche RW1

9.4 km
Middelzwaar

(Middel)zwaar en mooie wandeling over deels (heel) lastige paden. Stapzekerheid erg belangrijk! Vertrekpunt busstation/cementerio. In de omgeving (meestal) voldoende parkeerruimte. Grotendeels heen- en terug. Maken nog een uitstapje naar de fraaie kerk van Guía de Isora. Tot aan Chirche grotendeels bewegwijzerd maar dat is géén garantie voor een gemakkelijk pad! Daar staat tegenover dat het […]

Lees verder

2.79 Valle de Arriba RW5 (TF-82)

7.8 km
Licht

Licht en mooi! Vertrekpunt Ermita Santiago Apostel waar zowel een bushalte als (beperkte) parkeerplaats is. Hebben in dit gebied (langere) wandelingen gemaakt en nu hebben we een aantal korte(re) wandelingen gemaakt onder het motto voor elk wat wils! Na maanden van droogte (mot)regen tijdens de wandeling. Gaan direct een onverharde weg volgen. Gaat over in […]

2.78 Fleytas RW4 (TF-82)

4.2 km
Licht

Licht en zeer fraai. Vertrekpunt het restaurant Fleytas bij het ‘kruispunt’ TF-373 – TF-82. Voldoende parkeerplaats (1e rijen) als op tijd vertrokken wordt. Kort langs de TF-82 en dan gaan we linksaf een onverharde weg op. Dalen flink maar kunnen direct genieten van het landschap (bij helder weer). De ‘meertjes’, zoals op de kaart zijn […]

Lees verder

3.122 Pista Al Portillo RW2 (TF-21)

4.8 km
Licht

Kort, licht en door het ‘bos’. Bos is met aanhalingstekens omdat wij vanaf El Portillo tot aan ons vertrekpunt onaangenaam verrast werden door de gevolgen van de brand in de zomer van 2023. Ziet er heel troosteloos uit. Het gebied waar wij gewandeld hebben leek minder aangetast maar het kan een aantal jaren duren voordat […]