Zoekcriteria

Reset filters

2.53 Los Partidos RW6 (TF-373)

4.7 km
Licht

Kort, zeer licht en fraai! Aan de TF-373, richting San José de Los Llanos (vanaf Santiago del Teide), bij de eerste rotonde, 1e afslag, d.i. een ‘betonde’ weg (2019). Dit is het vertrekpunt van de wandeling (waypoint BusPartidos). Het eerste gedeelte gaat deels parallel met de TF-373 en heeft fraaie uitzichten op het Teno-gebied. De […]

Lees verder

8.86 Granadilla Polígono Industrial RW1 (TF-1)

9.3 km
Middelzwaar

Middelzwaar. Stapzekerheid vereist! Niet in het weekend vanwege ‘crossmotoren’ etc. Dit gebied is niet te vergelijken met Parque Nacional (Teide) of bijv. het ‘Noorden’ en/of Masca. Weinig tot geen begroeiing ofwel ‘kaal’ landschap maar wij vinden het toch een ‘bijzonder’ gebied! Bij ‘verbindingen’ zijn de vertrekpunten van de bus en auto genoemd. Aan de overkant […]

Lees verder

3.101 Aguamansa RW1 (TF-21)

18 km
Zeer zwaar

Zeer zwaar. Mooie en afwisselende wandeling. Vertrekpunt bushalte bij Aguamansa, waypoint BusAguamansaTF21. Tegenover de bushalte is – naast de weg – voldoende parkeerruimte. Advies: met de wijzers van de klok mee wandelen. Is een langzamere stijging dan andersom. Lopen eerst parallel met de TF-21 en in de ‘bocht’ gaan we een bewegwijzerde route op. Daalt […]

Lees verder

3.100 Mta de Izaña RW 1 (TF-24 TF-514)

24.5 km
Zeer zwaar

Zeer zwaar en fraai. Logistiek: Voor de zekerheid hebben we gebruik gemaakt van twee auto’s. Geparkeerd bij waypoint TF24 Mal Abrigo én bij waypoint Mta Izana (TF-24 TF-514) voor het geval we de rondwandeling niet rond konden maken. De afstand tussen deze twee waypoints is ca. 18 km. Om de wandeling rond te maken moet […]

1.66 Chío RW8 (TF-82)

4.8 km
Middelzwaar

Afwisselende, licht/middelzware wandeling. Qua hoogteverschil ‘licht’ maar de combinatie van paden (niet altijd gemakkelijk begaanbaar) ‘middelzwaar’. Vertrekpunt waypoint BusChio2 waar in de nabijheid parkeerruimte is. Gaan richting de TF-38. Eerst via asfalt dat overgaat in een grinderig pad. Steken de TF-38 over en gaan dan (opnieuw) een grinderig pad op. Eerst parallel met de TF-38 […]

1.65 Chío RW7 (TF-82)

4.6 km
Licht

Afwisselende, licht/middelzware wandeling. Qua hoogteverschil ‘licht’ maar de combinatie van paden (niet altijd gemakkelijk begaanbaar) ‘middelzwaar’. Vertrekpunt vanaf waypoint BusChio1 waar voldoende parkeerruimte is. Volgen eerst de TF-82 en houden rechts aan om op een pad te komen. Tot aan de TF-38 een behoorlijke stijging. Bovendien is het pad niet al te gemakkelijk. Steken de […]

1.64 Chío RW6 (TF-82)

10.5 km
Zwaar

Afwisselende maar zware wandeling. Vertrekpunt vanaf waypoint BusChio1 waar voldoende parkeerruimte is. Volgen eerst de TF-82 en houden rechts aan om op een pad te komen. Tot aan de TF-38 een behoorlijke stijging. Bovendien is het pad niet al te gemakkelijk. Steken de TF-38 over en krijgen asfalt. Altijd ‘zwaar(der)’! Links buigt zich een ‘pad’ […]

2.52 Tamaimo RW7

4.8 km
Licht

Kort, licht en fraai. Vertrekpunt waypoint BusCooperativaTF82. Eerst een kort pad vanaf de TF-82 (fungeert als afsnijder) en dan gaan we ca. 500 meter over asfalt. Aan het eind van de Calle del Agua krijgen we een ‘oud’ pad tussen twee muurtjes. Steken aan het eind de Barranco de Santiago over en komen dan op […]

Lees verder

2.51 Arguayo RW7 (TF-375)

9.3 km
Middelzwaar

Middelzware en mooie wandeling. Vertrekpunt Museum Centro Alfarero nabij de bushalte. Voldoende parkeerruimte in directe omgeving. Gaan via het kerkplein richting de begraafplaats (cementerio). Even voorbij de cementerio gaan we linksaf een onverharde weg op. Gemakkelijk te lopen. Daar waar de onverharde weg overgaat in een pad zijn we in de buurt van de ‘kruising’ […]

Lees verder

9.71 Cruce Bejias h/t (TF-143)

2.3 km
Licht

Een zeer korte maar bijzondere wandeling. Geen hoogtevrees en stapzekerheid! Wij hadden het voornemen een rondwandeling te maken maar wij zijn teruggekeerd vanwege ‘hoogtevrees’. Bovendien ‘daalt’ het pad – op een aantal plaatsen – heel snel. Bij een natte ondergrond is de wandeling zéker niet aan te raden. Op het punt waar we zijn teruggekeerd […]