Zoekcriteria

Reset filters

7.58 Las Calderetas RW4 (Area Recreativa El Sauzal)

16.9 km
Zwaar

Zware ‘bos’ wandeling. Vertrekpunt is de Area Recreativa Las Calderetas. Ondanks de melding van TomTom dat de bestemming aan een onverharde weg ligt is de toegangsweg tot aan Las Calderetas geasfalteerd. Uitsluitend parkeren op het terrein. Niet in het weekend! De voorspellingen waren goed maar toen we vertrokken was het mistig en hadden we ietwat […]

Lees verder

3.110 La Caldera AR RW9 (TF-21)

5.4 km
Licht

Lichte en aangename (bos)wandeling. Vertrekken vanaf de Area Recreativa La Caldera aan de TF-21. Bij de track is waypoint 3.110 geen pad opgenomen. Omdat daar geen (zichtbaar) pad begon zijn we teruggekeerd naar de Camino de Los Guanches. Redelijk begaanbaar maar wel een flinke klim Als we op de Pista Chimiche komen is het gedaan […]

Lees verder

7.65 Camino Candelaria RW1 (Santa Úrsula)

19.3 km
Zeer zwaar

Zeer zware (bos) wandeling. Bij een beperkt aantal plaatsen fraai uitzicht. Vertrekpunt vanaf waypoint Camino Candelaria1. De weg naar dit waypoint (afslag 31, TF-5 Cuesta de la Villa) is een ‘avontuur’ op zich omdat de TomTom niet de juiste weg wijst. Op de digitale kaarten worden wegen als ‘onverhard’ aangeduid terwijl zij al jaren geasfalteerd […]

Lees verder

8.103 Las Vegas RW4 (TF-555)

5.3 km
Licht

Kort, licht en fraai! Vertrekpunt is de Area Recreativa aan de TF-555. Bij het bord ‘Las Vegas’ zijn parkeermogelijkheden aan de rechterkant van de weg. Tegenover de Area Recreativa ligt een onverharde weg die we opgaan. Veel losse stenen! Komen op de Calle Guajara en daarna opnieuw op een onverharde weg met veel stenen! Bij […]

4.56 Las Galletas RW4

12.6 km
Middelzwaar

Lichte wandeling qua hoogteverschil. Vanwege afstand hebben we de classificatie middelzwaar gegeven. Mooie wandeling ondanks het feit dat het gebied waarin we lopen vrij dor is. We genieten van het fraaie uitzicht op het bergmassief en het lopen langs de zee heeft zijn eigen charme. Vertrekken vanaf Ten Bel, het ‘vroegere’ Belgische dorp (Tenerife-België). Na […]

3.109 Pinar Chío RW4 (TF-38) met aanrijroute

5.1 km
Licht

Mooie en lichte route. Aanrijroute ca. 6.1 km over de Pista Montaña Cascajo. Ca. 25 minuten rijden (toegestane snelheid 20 km maar in de praktijk lager). Volgens het info-paneel bij het begin alleen toegestaan voor 4×4 auto’s. Geen gemakkelijke weg om te berijden maar qua omgeving fraai.. Bij waypoint KP1 ElPortillo begint de wandeling. Daar […]

9.81 Benijo RW2 (TF-134)

11.9 km
Zeer zwaar

Zeer zwaar en heel fraai! Vertrekpunt waypoint Benijo in de directe nabijheid van restaurant El Fronton. Alle parkeerterreinen rondom de restaurants zijn privé. Jammer dat de gemeente niet gezorgd heeft voor een ‘gemeentelijk’ parkeerterrein voor wandelaars etc. Gaan eerst richting El Draguillo over de gelijknamige Pista. Nadat we het gehucht verlaten steken we de Barranco […]

Lees verder

9.80 Tegueste RW5 (TF-13)

16.7 km
Zwaar

Afwisselend, fraai maar zwaar. Parkeerplaats aan de TF-13. De laatste jaren is de parkeerplaats ‘voller’ geworden. Bushalte in directe nabijheid. Eerst een kort stuk langs de TF-13 en dan gaan we richting Cementerio (tijdens onze wandeling werkzaamheden aan deze toegangsweg). Het asfalt gaat later over in een onverharde weg en de uitzichten zijn fraai. Als […]

Lees verder

8.102 Las Vegas RW3 (TF-555)

6.3 km
Middelzwaar

Middelzwaar en fraai! Gedeelte vanaf waypoint 8.102 pad naar barranco is erg lastig Vertrekpunt is de Area Recreativa aan de TF-555. Bij het bord ‘Las Vegas’ zijn parkeermogelijkheden aan de rechterkant van de weg. Tegenover de Area Recreativa ligt een onverharde weg die we opgaan. Volgen de bewegwijzering en bij een ‘ketting’ over het pad […]

Lees verder

8.101 Las Vegas RW2 (TF-555)

11.6 km
Zwaar

Zwaar en (zeer) fraai! Vertrekpunt is de Area Recreativa aan de TF-555. Bij het bord ‘Las Vegas’ zijn parkeermogelijkheden aan de rechterkant van de weg. Tegenover de Area Recreativa ligt een onverharde weg die we opgaan. Volgen de bewegwijzering en bij een ‘ketting’ over het pad (aan de zijkant kunnen we passeren) gaan we links. […]