Zoekcriteria

Reset filters

2.44 Arguayo RW5 (TF-375)

3.4 km
Licht

Kort, fraai en licht qua hoogteverschil. De daling is echter ‘straf’; wandelstokken en stapzekerheid zijn dan ‘vereist’. Reden daarvoor is ook dat met mountainbikes gereden wordt over het pad die het op een aantal punten ‘glad’ maakt! Route is volledig bewegwijzerd en goed te volgen. Eerst door het dorpje Arguayo en we passeren – naar […]

7.52 Arenas Negras AR RW4

11.1 km
Licht

Lichte ‘bos’ wandeling. De weg naar de Area Recreativa vanaf de TF-373 is op zich al een avontuur. Formeel alleen toegestaan voor 4×4 auto’s maar de auto’s die wij gezien hebben waren beslist geen 4×4 auto’s. De weg er naar toe is niet gemakkelijk berijdbaar en het lijkt wel of de ondergrond – door erosie […]

4.41 Torviscas Alto RW2

11 km
Middelzwaar

Fraai en middelzwaar. Geen hoogtevrees, stapzekerheid en wandelstokken. In 2010 hebben wij de wandeling 4.06 Adeje – San Eugenio gelopen. Nu hebben we twee rondwandelingen gemaakt die vertrekken vanaf waypoint trap C/Andorra aan het eind van de bebouwing van Torviscas Alto. Kiezen ervoor eerst de Camino Viejo de Adeje te ‘vervolgen’ (komt vanaf Arona TF-51; […]

4.40 Torviscas Alto RW1

5.9 km
Licht

Mooie lichte/middelzware wandeling. Stapzekerheid is belangrijk! In 2010 hebben wij de wandeling 4.06 Adeje – San Eugenio gelopen. Nu hebben we twee rondwandelingen gemaakt die vertrekken vanaf waypoint trap C/Andorra aan het eind van de bebouwing van Torviscas Alto. Kiezen ervoor eerst de Camino Viejo de Adeje te ‘vervolgen’ (komt vanaf Arona TF-51; 4.08 San […]

Lees verder

7.51 Mirador Cruz Atalaya RW2 (Camino Candelaria)

6.2 km
Licht

Kastanjes! Met name in het 1e gedeelte van de wandeling staan veel (tamme) kastanjebomen die hun vruchten in november verliezen. Zeer beperkte parkeerruimte en de toegangsweg naar het beginpunt(verhard) is erg smal. Ook de TomTom wijst (helaas) niet de juiste weg. Voor toegangsroute vanaf El Pino Alto: zie wandeling 8.67 Cruz Arafo – Las Cuevas. […]

5.40 Erjos – Chío

16.2 km
Middelzwaar

(Middel)zware fraaie wandeling. Qua hoogteverschil middelzwaar maar de afstand zit in de categorie van ‘zwaar’ Vertrekpunt bushalte t.o.v. de kerk. Voldoende parkeerplaats langs de TF-82. Kort gedeelte via asfalt. Op het punt waar we het asfalt verlaten volgt een pittige klim in een fraai landschap. Lopen langs het ‘ecomuseum’ en steken de TF-373 over bij […]

Lees verder

2.43 Los Partidos RW5 (TF-373)

12.5 km
Middelzwaar

Fraaie middelzware wandeling. Aan de TF-373, richting San José de Los Llanos (vanaf Santiago del Teide), bij de eerste rotonde, 1e afslag, d.i. een ‘betonde’ weg (2019). Dit is het vertrekpunt van de wandeling (waypoint BusPartidos). Het grootste deel van de wandeling gaat door ‘open’ gebied en maakt deels gebruik van bewegwijzerde wandelingen. In de […]

8.82 Fasnia (Lomo la Tose) – Archifira AR h/t

11.5 km
Zeer zwaar

Zeer zwaar en fraai! Vertrekpunt bij de bushalte op het ‘kruispunt’ TF-28 richting Lomo la Tosa – Archifira. Daar is ook beperkte parkeerruimte. De route is ‘bewegwijzerd’ met witte verfstrepen en voert langs paden die op geen enkele kaart vermeld staan. Geen gemakkelijke route! Met name wanneer we door een aantal barranco’s gaan zijn de […]

2.42 Santiago del Teide RW5

12.5 km
Zwaar

Afwisselend, zwaar en fraai. Vertrekpunt bushalte/kerk aan de TF-82 in Santiago del Teide. Het eerste gedeelte gaat door/langs de barranco en daarna langs de TF-82 waar een pad is ‘aangelegd’. Het eerste gedeelte van het pad stijgt vrij langzaam maar dan begint het echte klimwerk. Geen gemakkelijk pad! De uitzichten zijn fraai. Als we op […]

Lees verder

2.41 Arguayo RW4 (TF-375)

3.4 km
Licht

Kort, fraai en licht. Vertrekpunt Museum Centro Alfarero nabij de bushalte. Voldoende parkeerruimte in directe omgeving. Eerste stuk gaat via de bebouwing. Als we het dorp uitgaan houden we links aan en gaan een bewegwijzerde route op. Bij het bordje ‘Santiago del Teide, Por Las Tierras’ houden we links aan. Dit is een ‘nieuw’ gedeelte […]